Monday, January 4, 2016

Russian, Chinese propaganda muffling U.S. government’s message to world

The U.S. government’s international media operations grossly lack funding to counter effectively the rising global blitz of state-sponsored propaganda from Russia, China and other rivals, says the head of the federal board that oversees such Washington-financed outlets as Radio Free Europe/Radio Liberty and Voice of America.

“There’s no question we’re badly underfunded and don’t have enough money to compete with our adversaries,” Jeff Shell, chairman of the Broadcasting Board of Governors, told The Washington Times.

With a total annual budget of roughly $730 million for RFR/RL, VOA and all other services — including Radio Free Asia and the Middle East Broadcasting Networks — the U.S. government is “spending a small fraction of what our adversaries are spending,” said Mr. Shell.

In a wide-ranging interview, he noted that the governments of Russia, China, Qatar and others are investing significant resources into satellite television news enterprises such Russia Today (recently renamed RT), Al Jazeera and China Central Television (CCTV).

No comments: